Literární časopisy - noviny

Protože píšu blog o knihách, rozhodla jsem se zmapovat trochu literární časopisy, které vychází v ČR. Přece jenom nejde jen o to číst knihy a psát recenze. Chce to se něco dozvědět ze zákulisí, něco o autorech a mít trochu přehled. Proto se snažím číst nejen knihy, ale i časopisy.

Začnu podle abecedy, aby nebyl někdo upřednostněn. 

A2



Dost mě překvapilo, že jsem ho našla v nabídce vesnické samoobsluhy u nás. Nemáme tu ani Mladou Frontu, ale A2 máme pravidelně a tak si ho i kupuju. Možná je naše vesnice plná knihomolů, jen je neznám. (Přistěhovala jsem se před rokem, jsem tedy  náplava a nikoho moc neznám.) 
Časopis není jen o knihách, ale celkově o kultuře, což vidím spíš jako plus. 

Babylon

Je časopis zabývající se politikou, kulturou a literaturou. Stahuji si ho zdarma z internetové adresy. Na akademické půdě je k dostání zdarma. Nikdy jsem ho v tištěné formě nesehnala. 


Divoké víno

Divoké víno 76/2015

Vychází pouze v elektronické podobě, Přiznám se, že ho trochu zanedbávám a nečtu. Občas tam zavítám a něco si prohlídnu, ale na básničky musím  mít tu správnou náladu.


Host


Tenhle časopis asi všichni znáte. Zrovna prožívám dilema, jestli si ho předplatím. Moc mě nebaví ho pořád někde hledat. Mám ale dost omezené finance a už mám předplacené klasické noviny. Uvidíme. Přečtu ho většinou dřív, než ostatní časopisy. 

H-ALUZE

H_aluze - literárně kulturní časopis

Tento časopis moc nekupuju. Né, že by se mi obsahově nelíbil, ale dost špatně se mi shání a poslední dobou ani nemám čas. Pokud jsem v Praze, tak pořád někam spěchám a nákup časopisu není bohužel prioritou. 

Literární noviny

Tak literárky asi všichni znáte. Když jsem byla jako studentka na Letní škole rozvojové pomoci a spolupráce v Olomouci, dostávali jsme je zdarma (v rámci propagace) a to i starší čísla. V té době jsem je začala číst. Nečtu je pravidelně po celou dobu, vždy mám pár čísel pohov a pak neodolám a zas si je koupím. Je tam plno příloh, takže je opravdu co číst. Můžu říct, že v poslední době nestíhám všechno přelouskat a tak si zajímavé části, které jsem nestihla zakládám a čtu je třeba i se zpožděním. 

Opičí revue


Taky čtu na internetu. Líbí se mi, že se zaměřují hlavně na české autory. Vždy tam najdu zajímavé knihy. Je to zas něco jiného. Líbí se mi i reportáže a  rozhovory.

Plav
Plav

Zase mám problém se sháněním časopisu. Koupím ho jen občas, když se k němu dostanu, Přece jenom času není moc a tak někdy jen proletím internet a snažím se asoň vědět co se kde píše. Před pár dny vyšlo nové číslo, tak třeba ho dostanu.

Revolver revue

revolver revue

Tenhle časopis mě zaujal taky ještě jako studentku a to hlavně vzhledem. Samozřejmě jsem se cítila pěkně důležitě, když jsem si ho koupila. Měla jsem něco extra. Cena je sice vyšší, ale je to čtvrtletník. Navíc je to výhoda i v tom, že ho většinou za ten čtvrt rok stihnu přečíst. 

Ještě mám ráda časopisy o fantasy a sci-fy, ale o tom jindy.

Ted chápete, že na čtení, práci, učení vážně moc času nezbývá. 

Vím, že časopisů o literatuře je víc, a rozhodně je nemám zmapované všechny. Tohle jsou lae ty, které alespoň občas přelouskám, abych měla pocit, že jsem v obraze. 

Znáte nějaké jiné, které čtete a kterým dáváte přednost. Ráda se poučím a inspiruji. 

Komentáře

Unknown píše…
Ehm ehm, jsem barbar ale jediný časopis který má něco společného s literaturou a který čtu je Pevnost, jen proto, že tam je sci-fi a fantasy XD
Slavka Knihomolka píše…
Pevnost je supr, ještě zkus XB-1, ten je taky dobrý.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi