Časopis Plav

Na veletrhu svět knih jsem si koupila Měsíčník pro světovou literaturu Plav.

Plav

Tentokrát bylo téma Láska.

Na obálce je nápis Hory přenáší. Trochu mě to zarazilo, byla jsem zmatená, abych si odnesla opravdu ten správný časopis. 


Čtu si v něm a moc se mi líbí básně o lásce. Většinou básně moc nečtu, ne že bych je neměla ráda, mám i plno básnických publikací, ale na básně musím  mít tu správnou náladu a atmosféru. Teprve potom je dokážu ocenit. 

Moc se mi líbí hlavně pásmo, které připravil Jaroslav Oliverius a přebásnil Martin Pokorný. 
Dám jen malinkou ukázku: 

Ty, která žiješ uvnitř mě, 
na svého sluhu zapomnělas.
 Přijdou snad vniveč nářky mé?

Já jsem teď v dáli, Ty však, drahá, 
jsi obklopena lákadly, 
jimž žena těžko odolává.

Západní vánek na tvářích
když ucítím, on zná mou touhu:
jako by dech mé milé dých.


V článku je krásný citát: 
Láska přispívá ke zdokonalení lidské podstaty a vyrůstá ze souladu a spojení duší.  (Ibn Hazm)

A ještě jedna ukázka básně.

Když jdu od tebe, jdu jak ubožák
vedený na popravu. 
Když přicházím k tobě, to chvátám, spěchám
jak měsíc na večerní obloze.
A když zas musím vstát a odejít, jdu zvolna
jak nehybné hvězdy ve výši. 


Rozhodně doporučiji celý časopis, hlavně pokud jste romanticky založení, jako já.
Tenhle článek se ale autorům moc povedl a za příjemné chvilky při čtení jim děkuji. Myslím si, že je potřeba i nám, čtenářům beletrie, připomínat krásu poezie a třeba si k ní alespoň občas taky najdeme cestu. 




Čtete taky tento časopis, a co se vám na něm nejvíc líbí? 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi