Cress - Měsíční kroniky recenze

Autor: Marissa Meyerová
série: Měsíční kroniky
nakladatelství: Egmont
počet stran: 616

Další z dílů Měsíční kroniky. Tentokrát vypráví příběh Cress. Dívka zavřená v družici obíhající Zemi. Čeká na svého vysvoboditele. Sice má nádherné předlouhé vlasy, ale pomocí nich k ní její vysněný princ nevyšplhá. Musí použít obyčejnějšího nebo v tomto případě modernějšího prostředku pro její záchranu.

Cress je osamělá dívka v nesnázích a hledá svého hrdinu, který by ji přijel zachránit. Je sama, jediná její společnost jsou obrazovky počítače. Pomocí nich sleduje pro královnu Levanu Zemi a její důležité představitele. Dostala za úkol vyhledat Cinder a zjistit její polohu. Místo toho se Cress pokusí dostat ze svého vězení a pomoci rebelce a jejím společníkům svrhnout zlou královnu z trůnu.

Opět krásně napsaná kniha. Dokonce mi bylo líto, že má jen těch 616 stran. Dobře vymyšlené a propojené s všeobecně známými pohádkami. Dávám palec nahoru autorce za nápad. Chvíle napětí, kdy čekáte jak to dopadne střídá humor, je to fantasticky naporcované. Autorka postavy nebere smrtelně vážně a nechce z nich mít hrdiny za každou cenu. Tak jako v životě každý má své kladné a záporné stránky.

Cress je trochu ustrašená dívka, která se za léta samoty naučila zvládat své strachy pomocí hry a svých představ. Díky své fantasii prožila léta věznění bez větších následků. Je dokonalou hackerkou, dokáže se nabourat do jakéhokoli systému. Počítače jsou její kamarádi. Pomocí nich zajišťuje neviditelnost lodí měsíčňanů, kteří ohrožují Zemi. Přesto, že byla izolovaná od lidí, měla přístup k informacím a díky tomu si mohla na události udělat vlastní názor. Dokázala rozpoznat zlo, které Levana páchá a odvážila se jí vzdorovat.

Její družice dokončila jeden úplný oběh kolem planety Země každých šestnáct hodin. její vězení skýtalo nekonečný a dech beroucí výhled - na ohromné a vždy modré oceány, vířící oblaka a východy slunce, při nichž se polovina planety jakoby vznítila.

Cinder, je vlastně ztracená princezna Selena. její příběh je v jiné knize měsíčních kronik. Tady je velitelkou skupiny, která chce svrhnou Levanu. Pro příběh Cress je velmi důležitá. To Cinder přiměla Cress vzepřít se královně a odhodlala se ji pomoci uprchnout. Potřebovala její znalosti počítačů a rozhodně toho nelitovala.

Thorne, hrdina, kterého si Cress vysnila. Hledaný zločinec, dost lehkovážný snílek, přesto člověk s dobrým srdcem. Dokáže si získat náklonnost mladinké trochu naivní dívku.

Merisa Meyerová má velmi čtivý styl. Čtenář se zapojí do děje hned na prvních stránkách. Píše jednoduše, žádné zbytečné přirovnání, žádné klišé, které by kazilo dojem z příběhu. Děj plyne, bez zbytečných odboček. Chvíli jsme s Cress, pak na skok s Cinder, podíváme se co dělá císař Kai. Vůbec mi nevadilo střídání vypravěčů. bylo to vše přirozené, v rámci plynulosti děje.

Propojení pohádek s moderním prostředím. Svět, kde jsou běžní androidi, kyborgové, lety na měsíc a zároveň jsou přítomné kouzla, kdy si měsíčňané dokáží podmanit mysl lidí, změnit svůj vzhled, vnutit jim své představy.Příběh vás vtáhne do děje a nebudete chtít přestat číst. V ději nechybí překvapivé náhody ani láska . Rozhodně se co nejdříve vrhnu na další díl.

Výsledek obrázku pro cress měsíčníVýsledek obrázku pro cress měsíční