První stříbrná kniha - recenze

autor: Kerstin Gierová
překladatel: Tereza Pecková
nakladatelství: Albatros Media- CooBoo
počet stran: 352

Liv je úplně normální dívka, alespoň ona sama si to o sobě myslí. Její život jí připadá úplně obyčejný a kdyby se neustále nestěhovali a neměnila každou chvíli všechny své kamarády, tak i nudný. Tentokrát to ale vypadá na pěkné dobrodružství. Co na tom, že nejvíc akce a nebezpečí zažije ve snu. Sny přece mohou být naprosto věrohodné a co teprve, když se více lidem zdá úplně to samé a všichni si to pamatují? Liv se rozhodla přijít záhadě na kloub, ona má přece záhady a nebezpečí ráda.

První stříbrná kniha, už název napovídá, že děj bude pokračovat, jde o první díl plánované trilogie. Kerstin Gierová není neznámá autorka. na svém kontě má velmi úspěšnou trilogii Drahokamy. Psát začala v době, kdy zůstala bez práce. Byl to velmi úspěšný počin a tak není divu, že dnes je autorkou na volné noze.

Výsledek obrázku pro první stříbrná kniha snů

Velká část knihy se odehrává ve snech, v době, kdy většina z nás spí. Liv prožívá trochu strašidelné dobrodružství. Její nový domov v Londýně ji přivede do cesty partu kluků, mimochodem nejkrásnější z celé školy, kteří ji vtáhnou do svého světa. Je to trochu náhoda, že se ocitne v jejich snech, ale díky tomu se před ní rozvine záhada, a to by nebyla Liv, obdivovatelka Sherloka Holmse, aby se nerozhodla přijít tomu na kloub.

Ann... totiž vaše matka...totiž... Ernest si odkašlal a začal ještě jednou od začátku. Tentokrát se nezakoktal, zato zněl jako by mluvil před hospodářským výbore. evropského soudního dvora. Ann a já jsme se rozhodli, že budeme to fiasko s vesnickým domkem brát jako znamení fortuny, abychom konsolidovali náš vztah a dispenzovali problém s bytovou situací tak, že tak nějak jaksi, do určité míry ...zfúzujeme.
Po tomhle oznámení panovalo šest minut ticho, pak jsem dostala strašlivý záchvat kašle, protože mi jedna z rozinek ucpala dýchací trubici. Chvíli trvalo, něž jsem ten problém vy...pardon, dispenzovala.

Kniha je určená pro mládež a je to opravdu pohádkově laděná kniha. Příběh vás chytne hned od začátku a už vás nepustí. Neskutečně dobře jsem se bavila, chvílemi jsem se smála nahlas. Není to přímo humorně laděná kniha, ale některé pasáže jsou přímo k popukání. Stylu psaní nemám co vytknout, plno děje, trošku romantiky, kapička napětí, plus navíc zmíněný humor. Zápletka je dobře vymyšlená, rozhodně autorka nikoho nekopíruje. Kouzla jsou uchována do snů a tam taky celou knihu zůstanou.

Liv není ani přehnaně krásná, ani přehnaně chytrá. Má všeho tak akorát, co je na ní zvláštní je její touha po rozluštění všech záhad, po dobrodružství. Když před Olívii postavíte rébus, bude dělat vše pro to aby ho rozluštila. Je tvrdohlavá, trošku zbrklá a velmi spontánní. Je sympatická tím, že má nejen kladné stránky, dokáže na sebe prozradit i to ošklivé a s každou situací ve svém životě se dokáže poprat. Co jí chybí jsou kamarádi a když je v novém domově najde, udělá vše pro to aby jim pomohla. Možná se do problému hrne trochu bezhlavě a bez přemýšlení, ale to je celá ona a čtenář tomu rozumí.

Z dalších postav se mi moc líbil Henry. Trochu záhadný, hodný kluk, do kterého se Liv postupně zamiluje. Love story nesmí chybět ani tady. Liv si ho dost idealizuje a my ho vidíme přes její růžové brýle, které má každá zamilovaná dívka a pokud je to první láska odstín růžové je pořádně tmavý.

Rozhodně knihu doporučuji, postavy jsou hezky vykreslené, každá má své zvláštnůstky, která ji charakterizují. Máma je trošku snílek, věčně duchem nepřítomná, sestra Mia je trochu prostořeká. Řekne i nepříjemné pravdy a vzhledem k věku ji to prochází chůva je plná lásky a porozumění a je hodně praktická, jen když se zamiluje vše si pořádně plete atd.

Děj je hezky vystavěný, zápletka má překvapivé rozuzlení, napětí je tam tak akorát. Rozhodně se pustím i do druhého dílu.

A co vy, jak se vám kniha líbila?