Sedm smrtelných hříchů - tag

Tento tag se mi moc líbil na stránkách Bookworm´s burrow. Pro obohacení mého blogu a taky proto, že si myslím, že mám všechny nectnosti - hříchy pravého knihomola, jsem se rozhodla zařadit ho i na mé stránky.


1) Chamtivost
Jakou nejdražší a nejlevnější knihu doma máš? 

Nejdražší a nejlevnější kniha? Nejlevnější jsou určitě knihy, které rozdávali v naší knihovně zadarmo. Vzala jsem si jich pár domů, bylo mi jich líto, jak si je nikdo nevšímal. Získala jsem tak jednoho Dickense a to Olivera Twista, pak Kmotra od Puza, Svědomí od Jaroslava Putíka a ještě pár knih z žánru fantasy.
Naproti tomu nejdražší knihy mě stály kolem tisícovky, byla to Biologie, asi 1000 stránková, kterou jsem si koupila ještě na střední škole, potom Velký obrazový atlas světa, nejen že jsou tam podrobně zobrazeny všechny země a státy, ale i hvězdné nebe. Teď, když je můj koníček Postcrossing, najdu tam i menší města celého světa.

2)Hněv
Který autor u tebe vyvolává hněv? 

Autoři svými knihami ve mě vyvolávají spoustu emocí, někdy se nad knihou směji, jindy pláču, někdy se musím zastavit a přehodnotit své postoje. Knihy jsou pro mě plné emocí, Pokud uvidíte někoho v metru, tramvaji nebo v autobuse brečet, nebo se smát, klidně to můžu být já. Když čtu zapomínám na okolní svět.
Hněv je emoce, kterou ve mě příběhy moc nevyvolávají, možná mě mrzí, když kniha nemá šťastný konec, ale někdy to k příběhu patří a nedá se s tím moc dělat. Možná se někdy na autory zlobím, že pokračování knihy vyjde pozdě a já na ni musím dlouho čekat.

3) Obžerství
Jakou knihu jsi bez milosti hltal zas a znovu?

U mě je nejčtenější kniha, vlastně série knih Harry Potter. Nejen proto, že jsem si ji četla sama pro sebe, ale předčítala jsem jí i dceři . První díl jsem ji přečetla dokonce dvakrát. Teď už si knihy čte sama, ale i tak Harrymu zůstala věrná.
Jinak se ke knihám velmi ráda vracím, takže třeba některé klasiky čtu i potřetí a vždy se mi líbí.

Výsledek obrázku pro harry potter

4) Lenost
Kterou knihu jsi kvůli lenosti zanedbával? 

Největší práci mi dalo přečíst knihu od Darwina Původ druhů. Můžu říct, že jsem ji rozečetla asi pětkrát a pořád jsem ji nedokázala dočíst. Přitom jsem z ní měla takovou radost, když jsem jí dostala pod stromeček. prostě mě nebavila.
Jinak přečtu vážně všechno. Nejvíc mě baví fantasy, ale nepohrdnu románem, ani odborně naučnou knihou, historii. Jsem jak robot z filmu Číslo pět žije. Potřebuji informace, pořád víc a víc informací a každá chvilka bez knihy je pro mě ztracená. Proto mám vždy doma aspoň dest knih, které jsou nachystané na čtení.

Výsledek obrázku pro Darwin Původ druhů

5) Pýcha
O jaké knize mluvíš, aby jsi vypadala chytřejší? 

Je pravda, že jakékoli mluvení o knihách člověku přidává jakousi auru inteligence. Lidé se na vás dívají jinak. Stačí poznámka o knihách  Ernsta Hemingwaye, nebo o některém filosofovi např. Nietzsche je velmi populární, nebo pokud chcete o sobě vytvořit představu bohéma používám hovor na téma Bukowski a beatnici. Hlavní je, ale ty knihy mít opravdu přečtené, jinak vás můžou nachytat. :-)
Výsledek obrázku pro hemingway

6) Chtíč
Kterých vlastností si nejvíc vážíš na ženských a mužských postavách?

Nemám ráda takové ty příliš vzorné kladné hrdiny. je jedno jestli se jedná o může nebo ženu, pokud nemá žádnou vadu, vždy se zachová správně, čestně, všechno dokáže zvládnout, tak se mi nezdají realističtí. každý máme nějaké chyby. Dobře, pokud je to hrdina, má těch chyb trochu méně, než mi obyčejní smrtelníci, ale alespoň nějaké by měl mít.
Mám ráda, když si hrdina um udělat legraci sám ze sebe, když je inteligentní a odvážný.

7)Závislost
Jaké knihy by sis nejvíc přála k vánocům? 

Je pravda, že knih, kterých bych si přála je moc. Bohužel pod stromeček knihy nedostávám. Moji blízcí a známí už vůbec nemají přehled o tom které knihy už mám a které ne. Navíc už je mám po celém domě opravdu všude, takže jsem si celkem oblíbila čtečku. Přesto si občas papírovou knihu dopřeji, ale jen tehdy, jestliže vím, že ke knize se budu vrace. Teď docela přemýšlím o zakoupení všech dílů Husitské epopeje od pana Vondrušky. Zatím mi přijde, že dcera je celkem zapálená do čtení a tyhle knihy si určitě i ona jednou přečte.

Doufám, že se vám tag líbil.  Budu ráda, když mi napíšete kterou nectností trpíte vy, a pokud chcete, klidně vyplňte celý tag. Budu ráda, pokud mi na něho pošlete odkaz, abych si taky početla.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi