Frajer Manolito - recenze

napsala: Elvira Lindo
překlad: Eva Šašková
nakladatelství: Omega
počet stran: 176

Pokud máte chuť vrátit se do svého dětství a prožít znovu malá dobrodružství, otevřete si knihu Frajer Manolito. Tentokrát se s ním setkáme o letních prázdninách. Všichni jeho kamarádi odjeli z Carabanchelu a Manolito s Blbčkem zůstali sami. Co bude dělat, a jak si poradí bez party?

Spisovatelka Elvíra Lindo se proslavila sérií knih o Manolitovi. Dnes autorka žije převážně v New Yorku. Její knihy se dostaly mezi bestcellery a Manolito se dočkal i filmového a seriálového zpracování. Moc se neví, že autorka kromě knížek pro děti vydala i pět románu pro dospělé.

Přesto, že Manolito osaměl, nejsou jeho dobrodružství méně zajímavá. Náš hrdina si dokáže poradit v každé situaci. Navíc má pořád po ruce svého milovaného bratra Blbečka a popleteného dědu Nicoláse. S nimi se nudit rozhodně nebude. O prázdninách je sice pořádné horko, ale ani to nepřinutí našeho hrdinu sedět doma. Musí se jen pořádně zdokonalit v umění slízat zmrzlinu bez toho, aby se umazal.

Onehdá jsme si hráli na plácku vedle carabanchelský věznice na Policajta a zloděje, když tu vedle nás náhle zabrzdilo jedno auto tak prudce, že dostalo smyk na všechna čtyři kola. Napadlo mě, že normálka, že nás přišli unést nebo okrást, popřípadě si koupit naše mlčení. Pro strejčka příhodu jsem si stoupl za Blbečka, jelikož u mě instinkt přežití funguje ze všech instinktů úplně nejlíp. Udělám cokoli, abych si v obtížnejch situacích zachránit krk. Všichni jsme zůstali paralyzovaně stát: Džihád, Arturo Román, Paquito Medina, Ušatec... Slyšet byl jen Blbečkuv dudlík. Když je totiž Blbeček nervozní, zvýší počet cumlů za minutu.

S Manolitem se setkáváme už po třetí. Z předešlých dílů ho už trochu známe. Přesto že svému mladšímu bratrovi říká Blbečku, ve skutečnosti ho má moc rád. O prázdninách se mu věnuje hlavně děda Nicolás a my už z předchozích dílů, víme že děda je svérázný, a ani tentokrát nás nezklame. Díky absenci Manolitových kamarádů se dozvíme více informací o Blbečkovi, dokonce zjistíme i jeho pravé jméno. Podíváme se na přátelství Manolitovy maminky a sousedky Luisy.
Kniha je pro mě návratem do mého dětství a do pohody. Pokud máte plno práce a nevíte co dřív, Frajer Manolito může působit jako relax. Můžete si ji číst sami, nebo ji můžete číst vašim dětem. Děti na knihu reagují velmi dobře, smějí se a přemýšlejí jak by  se zachovali v Manolitově situaci. Je to velmi příjemně strávený čas.

Moc se mi líbil styl, jakým je kniha napsaná. Manolito se obrací k čtenáři, jako by to byl jeho kamarád, který si čte knihu s jeho dobrodružstvím. Tím čtenáře vtáhne do děje knížky. Jeho jazyk je přirozený, nehraje si na spisovnou řeč. Jednotlivé dobrodružství jsou napsané tak, že se klidně mohla stát, ale i z těchto, v zásadě obyčejných událostí, dokáže Manolito vytěžit barvitou historku.

Knihu doporučuji čtenářům jakéhokoli věku. Malé děti jsou nadšené, ze způsobu vyprávění a pro nás starší je to příjemný relax. Je přece fajn občas si přečíst  jednoduché vyprávění u kterého se můžete bezstarostně smát.

Za knihu k recenzi moc děkuji Knihy Dobrovský a Knihy Omega

Knihu můžete zakoupit ZDE

Knihu Frajer Manolito zakoupíte v knihkupectví knihy Dobrovský.