Podivná knihovna


autor: Haruki Murakami
překladatel:Tomáš Jurkovič
nakladatelství: Odeon
počet stran: 64

Obyčejný den, obyčejné starosti. Chlapec jde vrátit knihy do knihovny a další knížky si jde půjčit. Jenomže dnes není nic jednoduché. Objevuje v knihovně zvláštní prostory, zvláštní osoby a vlastně celý zvláštní svět. Jako by byl najednou mimo čas i prostor. Knihovna je plná kouzel a tajemství o kterých doposud neměl ani ponětí. 

Na Murakamiho mají lidé různý názor. Rozhodující je první kniha, kterou si od něj přečtete. Buď jste nadšen a cele tomuto spisovateli podlehnete, nebo budete na rozpacích a nebudete vědět, co si máte myslet. Já jsem z jeho knih nadšená. Vždy najdu něco, co mě překvapí a navíc ten vzhled knih. Přiznám si, že první knihu jsem měla z knihovny a vážně jsem uvažovala, že ji nevrátím, jak se mi líbila. 



"Zaklepal jsem na ty dveře jen docela obyčejně, kolem se ale rozlehly zvuky tak zlověstné, jako bych bušil baseballovou pálkou na samu bránu pekelnou. Zachtělo se mi v ten moment udělat čelem vzad a mazat odtud pryč, neudělal jsem to ale. Jsem už holt jednou tak vychovaný.kdo jednou zaklepal, musí si taky počkat na odpověď."

Další typicky Murakamiho kniha. Návštěva knihovny, je pro většinu z nás běžná záležitost,od které bychom nečekali žádný dramatický zvrat. Najednou se ale vše změní a poklidný den se stává noční můrou. Snový svět, plný symbolů. Čas jako by ani neexistoval, vše se odehrává pozvolna, zpomaleně. Zvláštní velmi ponurá atmosféra, kterou doplňují i krásné obrázky Kat Meschik. Nikdy nevíte co je sen a co je skutečnost. Jde o hru se slovy a s vaší představivostí a záleží jen na Vás, jak si vše vyložíte. Bylo to vše jen sen, nebo byl sen kombinován s realitou. Je možné, že jde o skutečnost?





Objevují se velmi záhadné postavy. Děda - knihovník, který je strašidelný, ovčí mužíček, a krásná dívka, která tu chvíli je a chvíli není. Děda představuje autoritu, která vše rozhoduje a ovládá. Musí být po jeho, jinak trestá. Ovčí mužíček je v podstatě hodný, ale ovládaný svým strachem. A krásná dívka, je sen nebo skutečnost?

Kniha se mi moc líbila. Nejen textem, ale i grafikou. Knihovna je už ze své podstaty tajemné místo, skrývající plno záhad. Vždy, když do ní vstupuji jsem plná očekávání, jaké poklady v ní najdu. Teď si budu navíc představovat podzemní bludiště a tajemné prostory, které se v ní mohou skrývat.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi