Zero kniha1 krize



Autor: Aleš Kot
Překladatel: Filip Škába
Nakladatelství:  Crew 
Počet stran: 160

Zero, pro mě další komiks. Jde o špionážní drama jejímž hlavním hrdinou je agent jménem Edward Zero. Je to o hrdinu, který byl od dětství vychováván k zabíjení a naprosté poslušnosti svým nadřízeným. Vypráví nám o zásadních okamžicích svého života, co Vám budu povídat, rozhodně se nejedná o žádný  nudný a spokojený život. 

Vraždy, násilí, boj, krev to všechno v komiksu najdete. Ale především jde o jeden velmi smutný lidský osud. Jaké to je, být zbraní, Edward Zero přece není nic jiného, alespoň tak se k němu jeho nadřízení chovají.




Moc se mi líbilo grafické zpracování komiksu. Obsahuje pět kapitol a každou z nich nakreslil jiný ilustrátor. Přechody mezi grafikou nejsou nenásilné. Pokud jste zabraní do příběhu, ani Vám ta změna nepříjde. Mě se moc líbily kresby, které zpracoval Tradd Moor. Tím nechci říct, že by ostatní nestály za pozornost, jde jen o osobní preference. Tento kontrast mezi surovostí příběhu a až téměř pohádkově ztvárněným ilustracím mě fascinoval. 

zdroj

Zajímavá zápletka, která dává dohromady obraz života jednoho agenta. Agent Zero sedí nad útesem a vypráví příhody ze svého života malému chlapci, který mu míří na hlavu pistolí a zrovna se rozhoduje, jestli ho zastřelí. Možná se snaží odradit chlapce od jeho záměru, nebo se jen snaží utřídit si své myšlenky. Dozvídáme se o jeho nasazení proti prototypům bionických vojáků, nebo epizodu z jeho dětství, kdy byl cvičen na zabijáka. Rozhodně se nebudete nudit a i po přečtení zbude plno otázek, které snad budou zodpovězeny v dalších dílech.



Nejsem typickým čtenářům komiksů, ale musím uznat, že se mi čím dál víc líbí. To jak dokáži díky ilustracím vyjádřit situaci, pocity je výborné. Právě vyjadřovací schopnosti se mi líbili i na tomto díle Aleše Kota. Díky orazů si děj i zažijete. Já jsem spíše čtenář klasických popisných knih, kde je vše vyjádřeno slovy. Ke komiksům si postupně vytvářím vztah a snažím se je vnímat. Líbí se mi, že Aleš Kot se nesnaží vytvořit klasického super komiksového hrdinu. Hledá si jiné cesty a daří se mu to. 

Tento díl stojí za pozornost.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi