Březen - měsíc knih a já

Měsíc knih, akcí je všude plno. Přes to, že jsem musela napsat desítky stránek seminárek a navštívit stovky hodin přednášek - no jo trochu přeháním, stihla jsem pár literárních akcí a taky jsem něco málo přečetla a naposlouchala.


První kniha, přečtená v březnu, byla Jiskra v popelu. Recenzi si můžete přečíst ZDE .  Moc se mi líbilo prostředí, postavy i zápletka. Je to rozhodně kandidát na nejlepší knihu měsíce. Jenže, měsíc ještě ani nezačal, tak uvidíme, jaké knihy ještě přijdou.


Své tělo a krev zaslibte Impériu. Srdce si však ponechejte. Laila je sirotek z lidu Učenců, bojuje za osvobození svého bratra, kterého zajali vojáci impéria. Její lid žije pod nadvládou Válečnícků. Aby osvobodila svého bratra, je ochotná snášet bití i mučení. Elias, nejlepší voják na akademii, přesto ví co je to soucit. Nesnáší pronásledování a zabíjení Učenců, nechce sloužit impériu. Rozhodne se dezertovat, ale dřív než to stihne provést, je zatažen do soutěže. Kdo soutěž vyhraje, stane se novým císařem. 
Laila a Elias, každý z nich vyrůstal v jiném prostředí. Oba se trápí, každý z jiného důvodu. Přesto je jejich osud propleten. Na jejich rozhodnutí závisí budoucnost impéria.


Druhou knihou přečtenou v březnu, jsou Řeky Londýna. Na knihu jsem se dlouho těšila. Pořád jsem kolem ní chodila a chtěla si ji koupit, nakonec jsem si ji půjčila v knihovně. Byla jsem trochu zklamaná, ale když jsem se vyrovnala s tím, že to není to, co jsem si vysnila, celkem jsem si čtení užila.


Peter Grant je úplně obyčejný mladý muž, alespoň si to o sobě vždycky myslel. Jeho touhou je být dobrým policistou a chránit obyvatele Londýna proti zločincům. Když se pokusí získat svědectví od tajemného muže, z kterého se vyklube duch, zjistí, že přece jen na něm něco divného je. Minimálně dokáže vidět duchy, ale co když toho umí ještě daleko víc. Začne pracovat s inspektorem Nightingaleamposledním čarodějem v Londýně,  a začne pro něj velké dobrodružství. Stane se z něj čarodějův učeň, a jeho svět se celý změní. 
Recenzi si můžete přečíst ZDE .





Další publikace mi přišla z nakladatelství Argo. Jde o Knihu o Fyzice. Na tuto knihu jsem psala recenzi na stránky www.vaseliteratura.cz. Můžete si ji přečíst ZDE . Mezi předměty, které učím na střední škole je i fyzika. tento předmět mám moc ráda, zvláště pak, když dojdeme na téma vesmír, planety, teorie relativity atd. Zdá se mi, že i kluky tato témata baví nejvíc, dokonce jsem dostávala řadu otázek. Paní učitelko a jde cestovat časem? atd. 
V této knize se dočtete nejen o klasických tématech fyziky, ale i o jevech z běžného života. Chcete vědět jak vzniká duha, proč svítí žárovka nebo o vzniku termosky? Vše se v knize dozvíte. Navíc kniha je plná nádherných obrázků. 




V pořadí čtvrtá kniha je Pekařova dcera. Na tu jsem byla hodně zvědavá. Recenze je ZDE . Jde o dva paralelně čtené příběhy dvou žen. Každá žije v jiné době, na jiném místě. Pro mě ten silnější příběh se odehrává v nacistickém německu. Elsie se nevrhá slepě za davem, ale hledá si vlastní cestu v kruté době.  Snaží se uchovat si svoji osobnost.Kniha zase přináší jiný pohled na toto období. 
Pro mě rozhodně pěkný příběh, zajímavé zápletky.




Hladová přání - tuhle knihu jsem si půjčila hlavně proto, že jsem navázala kontakt s autorkou v rámci projektu Blogtour. Chtěla jsem si od Terezi Moučkové něco přečíst a tak jsem si půjčila nejen Hladová přání, ale i Vílí kruhy.
Byla jsem velmi mile překvapena. Kniha je moc dobře napsaná, zápletka pěkně zpracovaná, útlá knížečka se čte svižně a udělá dojem. Svět, ve kterém se příběh odehrává je propracovaný a ještě čeká na odhalení všech jeho tajemství. 
Recenzi na knihu si můžete přečíst ZDE . Jsem ráda, že jsem na tuto autorku narazila a mohla se vydat do krásného světa plného magie.


Další kniha od české autorky jsou Sítě. Pro mě asi tento měsíc nej kniha.



Příběh tří žen, každá má své trápení, každá se snaží je co nejlépe vyřešit. Myslím si, že pokud se do knihy začtete, alespoň částečně v některé z postav najdete samu sebe. Kniha mě překvapila tím, jak silné příběhy vypráví.
Petra Dvořáková má dar předat nám pocity druhých lidí. Popsat co cítí a co je vede dál. Rozhodně to není kniha, kterou jen tak odložíte, o jednotlivých příbězích budete přemýšlet a něco z nich si vezmete s sebou do svého života.
Recenzi s můžete přečíst ZDE .






Kázání ohně. Další kniha na kterou jsem byla hodně zvědavá. fantasy mám jako žánr moc ráda, jsou to pohádky, pro nás dospělé a kdykoli mám možnost vydám se do nějakého příběhu. 
Jde o jednu s teorií jak by vypadal život na Zemi po jaderné katastrofě. Jak by to změnilo přírodu, zvířata i nás samotné. Recenzi si můžete přečíst ZDE .
Kniha se čte dobře a v zásadě mě nezklamala, vlastně jsem od ní ani moc nečekala. Příběh nepostrádá napětí, tajemství, překvapení..



Za březen jsem stihla přečíst a zrecenzovat sedm knih. Mám pár dalších rozečtených, ale ty najdete až v měsíci dubnu. 
Navíc jsem si poslechla dvě audioknihy, které jsem taky zrecenzovala. 
Marťan, tento příběh asi už všichni známe. Mark zanechaný svému osudu na planetě Marsu Watney se snaží najít způsob jak přežít. Je velmi vynalézavý a navíc po celou dobu neztrácí svou dobrou náladu. 
Recenzi najdete ZDE . Audiokniha je dobře zpracovaná, rozhodně vám zpříjemní chvíle poslechu.



Dítě číslo 44, tento příběh se dočkal nejen filmového zpracování, ale i své audioknižní verzi. Pro mě první audiokniha, která byla načtená více hlasy. Recenzi na audioknihu najdete ZDE


Vyprávění je velmi temné, byla jsem až šokovaná některými momenty.  Rozhodně ani tento příběh by jste si neměli nechat ujít. Masový vrah, vybírá si většinou děti, zabíjí pořád stejným způsobem. Režim ale vyhlásil, že díky potlačení všech třídních nepřátel potlačil i veškerou zločinnost a tak jsou všechny vraždy označeny za nehodu.







Protože byl měsíc březen měsícem knih, bylo všude plno akcí. Chtěla jsem toho stihnout hodně, ale vzhledem k mé velké zaneprázdněnosti a taky proto, že jsem odkázaná na hromadnou dopravu, jsem stihla pouze dvě a i za ty jsem moc ráda. 
První akce byla v Středočeské vědecké knihovně v Kladně. Jednalo se o čtení spisovatele Pavla Brazce. bylo to moc fajn, čtení prokládané hudbou a já jsem získala i další podpis do knihy a to i s věnováním a sluníčkem. o průběhu akce si více můžete přečíst ZDE .




Druhá akce se konala taky v Kladně a jednalo se o Listování.  Byla jsem na akci i s dcerou a obě jsme byly nadšené. Já jsem knihu četla, ale když to vidíte jako představení, je to zas jiný zážitek. Herci byli výborně sehraní, vybrané pasáže na sebe dobře navazovaly, dokonalý zážitek. 
Pokud jste ještě na žádném listování nebyli, rozhodně to napravte. Stojí to za to. Více o akci najdete ZDE .




Tak a to je celý můj měsíc březen. Na to kolik  mám práce, jsem toho ještě stihla celkem dost. Duben bude asi trochu chudší na zážitky. Mám naplánované dvě zkoušky ve škole, napsat mám hromadu referátů, prezentací... Prostě jako vždy dokonalý blázinec.





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi