Novinky v knihovně

Tento měsíc jsem se trochu rozjela. I když jsem nedávno slibovala zákaz nákupů knih, moc dlouho jsem to nevydržela. Nejen že jsem nakupovala, plno krásek jsem objevila i v knihovně.

Když jsem knihy poskládala na sebe, vznikl pěkně vysoký sloup. Jsem zvědavá, jak dlouho mi bude trvat je přečíst. Naštěstí za pár měsíců jsou prázdniny a já budu číst a číst a ....

Nejprve jsem  byla v knihovně. Udělala jsem si minulý měsíc registraci v městské knihovně v Kladně. Mám to sice trochu z ruky, ale dá se tam narazit na krásné knihy. Samozřejmě jsem si půjčovala i ve Středočeské vědecké knihovně v Kladně. Dohromady je to pěkná hromádka.


Od Terezy Matouškové už jsem četla útlou knížečku Hladová přání (recenze ZDE ) a mám chuť na další výlet do Podmoří.


  Pavel Brycz je český autor, už mám od něj knihu Tátologie. S autorem jsem se setkala na čtení v Středočeské vědecké knihovně v Kladně. Byl mi sympatický a tak jsem si půjčila knihu od něj. Musím říct, že byla docela fuška, knihu sehnat. Ani v knihkupectví nic neměli a v knihovně jsem dostala jen knihu Malá domů. Tak uvidíme. 


Kniha  Včely má velmi vysoké hodnocení a tak jsem na ní moc zvědavá. Je to román o včelách, velmi zajímavý nápad.


Další velmi chválený román. Četla jsem na něj jen kladné recenze a tak jsem si ho donesla domů. Takové krásné úlovky jsem ani nečekala a to ještě není všechno.


 Zaujala mě svým vzhledem. Jde o knihu pro děti, ale zdá se mi naprosto nádherná. Na databaziknih je jen jedno hodnocení a to hned 100%. 


Další kniha od českého autora. Jde o knihu inspirovanou skutečnou událostí. Psychologie týrané dívky, která se zamotá do bludného kruhu vztahů. Zaujala mě upoutávka a recenze. 


 Ve Středočeské vědecké knihovně mají poličky, na kterých vystavují novinky, I když mám v  plánu, jen si vyzvednout objednané učebnice, prostě kolem nich projít musím. Proto se mi často stane, že odejdu i s knihou, která je tam vystavená. Je to na mě narafičená past.


Další kniha z poličky. Když jsem si přečetla, že je to kombinace Gaimana a Tarantina, musela jsem jí mít. Jsem na ni velmi zvědavá.


Další kniha s poličky. Osobní výpověď nejmladší přeživší lidické ženy paní Jaroslavy Skleničkové. Moc mě zajímají vzpomínky lidí, kteří přežili. 



Můj oblíbený český fantasy spisovatel.  Vlčí věk jsem rozhodně v knihovně nemohla nechat.


Autentické rozhovory fyzika Huberta Reevese s jeho čtrnáctiletou vnučkou. Fyziku mám ráda a taky je to moje práce. Snažím se ji vtloukat studentům do hlavy a tak jsem ani tuto knihu na poličce nemohla nechat a musím si ji přečíst. 


Tady mě zaujala obálka. Připomněla mi moje oblíbené knihy od Neomillnerové, navíc jde opět o českého autora. Vzala jsem ji hlavně ze zvědavosti.


Četla jsem velmi pozitivní recenzi a tak se ocitla mezi knihami, které jsem vzala z poličky v knihovně. Navíc ta obálka je krásná a kniha je tenoučká, takže ji přečtu raz dva.


Nad touto knihou jsem váhala, ale jsem člověk zvědavý a tak jsem si ji taky půjčila. David Duchovny rozhodně není můj oblíbenec, ale třeba to bude dobrý spisovatel.


Kniha mě zaujala obálkou. Je to příběh o těžce nemocné dívce, která si ale nechce připustit, že už se neuzdraví. Potom se u ní objeví anděl, který si s ní povídá, hraje si, bere jí ven na sáňky a lyže... Učí se od anděla, jak se odpoutat a rozloučit se a jak se těšit na svět, který se před ní otevírá.


Proměněné sny jsem si záměrně objednala. Od Petry Dvořákové jsem četla knihu Sítě (recenze je ZDE ) a tak se mi líbila, že jsem si chtěla od autorky přečíst něco dalšího a knihy pro děti jsem zrovna nechtěla. Jde o rozhovory o víře. Nejsem věřící, ale občas je dobré si přečíst něco jiného.


Whitmana mám moc ráda a občas se k němu vracím. Asi si budu muset knihu koupit, ať si ji nemusím opakovaně půjčovat. V knihovně mě vždy upozorňují, že jsem knihu již půjčenou měla. No jo, ale já ji chci zas. 

Tak z knihovny jde o sedmnáct knih. To je teda nálož. No a ještě jsem utrácela. Z Martinusu jsem si pořídila  knihu Bez šance a ještě Deníček moderního fotra. 


A ještě neplánovaný nákup v Levných knihách. Měla jsem hroznou depku a takhle jsem ji dokonale zrušila.




Moje milovaná Fyzika a k tomu do série Filosofie a Vesmír. Moc se mi líbí styl knih, který napodobuje poznámkový blok.









No nejsou to krásky. A to mě v květnu čeká Veletrh, tam určitě taky něco nakoupím.

Znáte? Máte? Četli jste?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi