Blogtour 2016


Dlouho už jsem se nezapojila do žádné akce, takže když Iveta z blogu Obsessed-with-books vyhlásila novou Blogtour 2016 - Zpověď autorů musela jsem se přihlásit. Zapojila jsem se už minulý rok a velmi mile mě překvapilo kolik spisovatelů bylo ochotno se se mnou bavit. Dokonce jsem loni získala i podepsanou knihu přímo od spisovatelky.


Letos jsem se navíc rozhodla oslovit pouze české autory. Myslím si, že i u nás jsou velmi nadaní spisovatelé, jen nemají takovou propagaci, jakou by si zasloužili. Nemyslím si, že zrovna můj blog to nějak změní, ale alespoň se pokusím o to co sama zmůžu. 

Oslovila jsem desítky autorů, bohužel odpovědí mám daleko méně než jsem čekala. Všichni, kdo mi odepsali mají mé velké díky, za to, že si udělali čas, sedli k počítači a napsali. navíc většinou byli velmi vstřícní a milí. 

Všem jsem pokládala stejnou otázku: Co pro Vás znamenají knihy? 

A tady jsou odpovědi: 

Petra Nachtmanová

Petru Nachtmanovou mám jako spisovatelku moc ráda. Zrovna jí vyšla nová kniha Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou.


Člověk se má radovat z maličkostí. A knihy jsou takové moje maličkosti pro radost, které v sobě ukrývají velké věci. Přesněji řečeno se v nich schovávají méně či více zajímavé příběhy. Miluji příběhy. Některé z nich umí pořádně chytnout za srdce, potěšit, rozveselit, ale i naopak rozesmutnit.

Knihy miluji od dětství. Baví mne odtajňování příběhů různých žánrů. Mám ráda knihy , protože díky nim se lze tak snadno přenést úplně jinam... A kdo by si aspoň občas nechtěl odskočit na místo, kde se stane svědkem úplně cizích lidských osudů? Po přečtení poslední stránky však zjistíte, že už nejde o žádné "cizince", ale o důvěrně známé osoby, které vás mohly ovlivnit i něčím důležitým. A váš život najednou dostane jiný nádech. Možná jen na minutku, hodinu, týden ...a možná i na celý život.

Pokud chcete další informace o spisovatelce, jejich knihách, atd. můžete se podívat na její stránky Magazín Sova

Irena Fuchsová

Moc mě potěšila i odpověď od paní Fuchsové, mám moc ráda její knihy. zlepšují mi náladu.


Knihy pro mě od šesti let znamenaly tisíce nových životů, které jsem bez dechu prožívala celé dny. Byla jsem jako houba, do které se vsakovalo každé slovo, každý obraz, každý pocit. Románové postavy žily v mé fantazii své životy dál, propojovaly je s postavami z jiných knih, nikdy neumíraly, žily stále a v mnoha životech.

Každý den jsem musela číst, a tak jsem od šesti let, byla v knihovně denně. Naštěstí jsem ji měla přes ulici. Na sobotu a neděli jsem si nosila zásobu deseti - patnácti knih.

Nechodila jsem si do knihovny "jenom" půjčovat knihy, chodila jsem tam i pomáhat. Byla jsem tam celé dny, balila jsem nové knihy, půjčovala je, rovnala je v regálech. Knihovnice mě milovaly a já u nich měla obrovská privilegia! Knihovna byl můj ráj. 

Jako dítě jsem si říkala, kdybych nemohla mít každý den knihu, musela bych si ji napsat sama. Což se vlastně 32 x stalo. Napsala jsem si 32 knih, i když knihy byly vždy kolem mě. Stále musím číst. Denní tisk, časopisy, knihy. Čtení je droga. Je to slast. Je to zážitek. Je to životní styl.





Jiří Hájiček


S Jiřím Hájíčkem jsem se potkala v Kladnu, na jeho čtení. Byl velmi milí a proto jsem ho neváhala oslovit. Byl moc hodný a odpověděl téměř okamžitě.

Kniha je dobrý společník, lék, inspirace - podle situace a potřeby. Je na  ni spolehnutí a vejde se lehce do tašky nebo i do kapsy. 




Martina Bittnerová

Další moje oblíbená spisovatelka, navíc moc milý člověk. Bohužel jsme v kontaktu pouze po emailu.



 

Kniha je pro mě předmětem, který mi dělá radost od té chvíle, co jsem zvládla poprvé listovat pevnými stránkami dětského leporela. Díky literatuře mohu nerušeně a tajně unikat z reality všedního života do světa mnohdy hezčího,plného fantazie a občas téměř neuvěřitelných příběhů. Z pohledu autora pro mě představuje způsob, kterým mohu sdělovat své myšlenky, nápady a tím vlastně promlouvat se čtenáři. Kdybych proto měla význam knihy shrnout do tří hesel, tak to je: láska,přátelství, komunikace.


Tereza Matoušková




Knihy Terezy Matouškové jsou pro mě velký odpočinek. Fantasy mám moc ráda. Zrovna ji vyšla nová kniha kterou určitě musím mít. Jedu na Svět knih, tak si ji určitě odvezu s sebou domů.

Knihy jsou od dětství mými tichými průvodci a učiteli. Už jako malá holka jsem hltala nejenom beletrii, ale i knihy o přírodě a historii. Na gymnáziu jsem bez problémů přelouskala jednu nebo dvě knihy týdně. Bohužel v posledních třech letech mi na čtení nezbývá tolik času, kolik bych chtěla a nepřečtu více než dvacet knih ročně. Momentálně mám rozečtenou knihu Hřích, zločin a šílenství v čase odkouzlování světa, což je nesmírně inspirativní čtení historii trestního práva. Nesmírně se těším také na Budoucnost od Dmitrije Glukhovského, kterou mám v hledáčku od chvíle, co jsem zjistila, že má u nás vyjít.


Napsala jsem plno emailů a bohužel většinou se mi spisovatelé ani neozvali. Chápu to, čas je velká vzácnost a naši spisovatelé musí zvládat opravdu hodně práce. Odpovědi, které jsem dostala mě velmi potěšili a ještě jednou za ně moc a moc děkuji.


V rámci Blogtour bych chtěla pro Vás uspořádat i soutěž. Bohužel se mi nepodařilo letos sehnat nic podepsaného přímo od autora, ale i tak do soutěže věnuji knihu. 

Můžete vyhrát knihu Amatér od Roberta Littella. 


anebo, 

Deníček moderního fotra do Dominika Landsmana



 1) A co pro výhru musíte udělat? Napsat do komentáře alespoň tři vaše oblíbené české spisovatele. 

2) Sledovat můj blog.

3) Napsat svůj email, abych vás mohla kontaktovat. Pokud napíšete i svůj blog ráda se podívám. 

Losovat výherce  budu 30.5.

Rozhodně se ještě nezapomeňte podívat na ostatní blogy zapojené do projektu Blogtour. 


1. Maťa  11. Kristín  
2. Susinnon  12. Schmetti  
3. Radek  13. Eru  
4. GiraffeAndy  14. Melinda  
5. OhněmPolíbená  15. Tereeeza M.  
6. Ellen  16. Slavka Knihomolka  
7. Ivcca  17. NikaRoovy  
8. Amberk  18. Marry  
9. Sue  19. Vlasta  
10. Cherry Bee  




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi