Skrytá těla - audiokniha



Autor: Caroline Kepnes
Interperet: Jan Zadražil
Dabo poslechu: 14 hod 9 minut

Když jsem si vybírala další audioknihu, abych si zpříjemnila dobu úklidu, vaření a práce na zahradě, zaujal mě titul Skrytá těla. Jde o pokračování thrilleru Ty. Já jsem první díl četla a kniha se mi celkem líbila a tak jsem neváhala a pustila se do poslechu pokračování příhod Joa Goldberga.

Jou, náš charismatický zabiják, je přesvědčený, že pravá láska neexistuje. K tomuto přesvědčení došel po peripetiích se svou tragicky zesnulou, bývalou přítelkyní Beck. Pak ale potkal Amy Adamovou, do které se bezhlavě zamiloval. Všechno s ní si dokonale užíval , přehlížel i její nedostatky a představoval si jejich společný život navždy. Najednou však dívka zmizí a s ní i jeho vzácné knihy, jeho obživa. Rozhodne se, že jí vypátrá a potrestá.

Kniha vypráví o muži, který má trochu zkreslený pohled na svět a na život. Na vše se dívá jenom ze svého pohledu, všichni jsou tu jen pro něj, aby on byl šťastný. Proti předchozímu dílu tentokrát vše vypráví Jou. Je to on, kdo nám vysvětluje proč udělal to co udělal. Je to jeho příběh.


Přesto že je Jou vrah, a vražd spáchá v této audioknize docela dost, má charizma a dokáže se nám dostat pod kůži. Každý záměr, každý skutek, dokáže logicky odůvodnit (já to přece musel udělat), aby se necítil jako pravý zločinec. Rozhodně to není vrah, kterého by se člověk bál. Spíš jde u muže, který má trochu pokroucený žebříček morálních hodnot, ale nedokážeme ho za to nenávidět. Při poslechu ho prostě bereme takového, jaký je. 


V tomto díle nám autorka poskytla plno rozdílných vedlejších postav. Amy, která nesnáší sociální sítě a všemožně se jim snaží vyhnout. Nemá dokonce ani email. Navíc je to zlobivá holka, která se nebojí podvádět a lhát. Love, bohatá panička, která má a vždy měla cokoli na co si vzpomene. Je krásná, chytrá bohatá a tak se nedivme, že se do ni Joe zamiloval. I další postavy jsou v této knize dobře vykresleny a každá je jiná. Najdeme to soubor mnoha osobností, které skvěle dokreslují příběh.

Každopádně se autorka nezdržovala přehnanou slušností. Použití hovorových výrazů i sprostých slov se nebála. Častý je i popis sexuálních scén a samozřejmě se dočkáte i popisu několika vražd. To vše nám příběh přibližuje, až se nám zdá, že Jou by mohl být ten hezký kluk, co jede s námi autobusem. Navíc je tak krásný a bezprostřední, že mu prostě všechno odpustíte. Zabil pár lidí?  No nevadí, stejně ho mám ráda.


Jedná se o audioknihu a tak musím hodnotit i zvukovou stránkou. Jana Zadražila už jsem poslouchala v audioknize Marťan. Při poslechu Marťana jsem měla problém si na jeho hlas zvyknout, ale tentokrát jsem ho uvítala, jako starého známého. Dokonale se mi s hlavní postavou spojil, a skvěle se mi jeho vyprávění poslouchalo. Co mi trochu vadilo, byla hudba předělu. Byla dost výrazná a trochu mě rušila. Brala bych něco jemnějšího, zároveň ale navozujícího tu správnou atmosféru.

Příběh mě bavil, byl dostatečně napínavý a zároveň s prvky humoru a nadsázky. Občas se tam zmiňovali známé herecké osobnosti, i když si z nich autorka trochu dělala legraci.

Audioknihu jsem si užila a každému bych ji doporučila.


Audioknihu si můžete zakoupit ZDE


Za audioknihu k recenzi děkuji Audioteka.cz






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi