Přehled za červenec

V červenci jsem konečně měla víc času a skoro všechen jsem ho využila na čtení knih. Hrůzostrašně se mi hromadí nepřečtené knihy. Mám je všude, u postele, na prádelníku, na stolku a samozřejmě i ve všech svých knihovnách. Navíc jsem byla nemocná, což mě přinutilo ležet v posteli. 

Na většinu knih jsem taky napsala recenze. Je pravda, že poslední dobou mi to moc nejde a s každou recenzí bojuji. Mám plnou hlavu starostí a na psaní se špatně soustředím. 

Jako první jsem si vybrala knihu Rytíř z Vřesova od Františka Niedla. Jde o historický román zasazený do čtrnáctého století. Moc příjemné odpočinkové čtení. Recenzi si můžete přečíst ZDE.  Kniha se moc líbila i kocourkovi.



Kniha, která mě nadchla je z nakladatelství Host a jmenuje se Ódinovo dítě. Opravdu jsem si knihu užila. Siri Pettersen mě svým vyprávěním pohltila a já její knihu doslova zhltla. Je pravda, že v knižním battlu, který pořádalo nakladatelství Host, jsem svůj hlas dala Jiskře z popela, ale to jen proto, že jsem měla jen jeden hlas a Jiskra byla pro mě o krapínek lepší. Recenzi na Ódinovo dítě najdete ZDE



Další knihou je známý Deník fejsbukové matky. Jde o knihu sestavenou z facebookových statusú. Je plná humoru. Pokud se vám občas nedaří, stačí kdekoli otevřít a budete se smát nezdarům někoho jiného. Pomáhá to dokonale, věřte mi. Recenze je ZDE . Tentokrát se kniha líbila spíš pejskovi. 


Další knihou v pořadí je historická detektivka  S cejchem vraha od Jana Bauera. Vše se odehrává v Praze v době panování Rudolfa II. Je krásné projít se po staré Praze spolu s hrdiny knihy.  Recenzi najdete ZDE


A pokračujeme s domácí tvorbou. Další kniha v tomto měsíci je od spisovatelky Markéty Hejkalové - Rudé paprsky severního slunce. Příběh se mi moc dobře četl. Škoda, že knihu jsem vůbec na knižním trhu nezaznamenala. Zaslouží si rozhodně víc pozornosti. Recenzi najdete ZDE


Pro stránky vaseliteratura.cz jsem recenzovala knihu Konec řetězce od Fredrika Olssona. Jde o román skrývající otázky ohledně budoucnosti a historie lidstva. Autor každého nechá, aby si svůj závěr utvořil sám. Kniha se mi moc dobře četla, a nutila mě navíc i přemýšlet, což se vždy nepodaří. 



Další dvě knihy jsou od jednoho spisovatele a to od Jana Vavříka. první jsem četla Návrat z pekla. Jde o vyprávění z druhé světové válce. Knihu nám odvypráví muž, který prošel koncentračním táborem a přežil. Kniha je napsaná lidsky, a tak osobně, že vše prožíváte s hlavním hrdinou. Všechny jeho strachy, bolesti, rozhodnutí. Přežil jen díky velkému štěstí. 

Druhá kniha od jana Vavříka Je Kolotoč strachu. Dívka, se kterou se život nemazlil. Vypráví co prožila, co cítila a i když s ní v mnohém nesouhlasím, byl to velmi silný příběh. 






Od nakladatelství Host jsem ještě získala knihu Vídeňské bratrstvo. Recenzi ještě nemám napsanou. Jde o detektivku, která má širší dopad. Při vyšetřování vraždy, se pomalu odkrývá spiknutí, sahající až do období druhé světové války. I po tolika letech, mezi námi žijí lidé, kteří ideologii Adolfa Hitlera vzali za svou a doposud ji věří. 

Nakonec jsem ještě přečetla knihu od Jiřího Grygara Knihy a hvězdy.  Pan Grygar zde představuje knihy, které formovali jeho lásku k astronimii. Jde o velmi zajímavé publikace. Některé jsem znala, jiné jsou pro mě novinkou a zajímavým doporučením k četbě. V zhledem k tomu, že hvězdy a vesmír jsou součástí fyziky, kterou učím, jde velmi přínosnou publikaci. Navíc komentář autora k jednotlivým knihám mě moc bavil. Součástí jsou i básně jana Nerudy - Písně kosmické. Básně mám ráda, a písně kosmické jsou z mých oblíbených. 

Celkem jsem tedy přečetla deset knih, což je 2880 stran. Pro mě rozhodně úspěšný měsíc, co se knih a čtení týká.  

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi