Přeskočit na hlavní obsah

Ďáblova svatyně


Napsala: Marie Hermanson
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 335

Daniel si žije svůj poklidný život. Má své starosti i radosti. Jednoho dne mu pošta doručí dopis od bratra Maxe. Dlouho se neviděli, vlastně spolu nikdy moc dobře nevycházeli. Přesto se rozhodne, že vyslyší jeho prosbu a navštíví ho v odlehlé švýcarské klinice. Vlastně se mu to celkem hodí. Potřebuje se rozhodnout, co bude v jeho životě dál a menší dovolená za bratrovi peníze se mu přijde vhod. 

Max mu předvádí svůj dokonalý život na klinice. Danielovi se tam líbí a tak souhlasí s výměnou. Daniel na pár dní zůstane na klinice a bude předstírat, že je Max. Je to možné díky tomu, že Max a Daniel jsou jednovaječná dvojčata. Dny ubíhají, ale Max se nevrací a Danielovi začne pomalu docházet kde se to ve skutečnosti ocitl. Najde cestu ven ze své noční můry?  

Zatímco se rodiče hádali, chlapci běželi do zahrady, sklepa či na jiné vzrušující místo. Byli na sebe po celém roce velmi zvědaví a plní očekávání. Hádali se a pak si od sebe drželi odstup, aby se poté znovu sblížili. Bojovali mezi sebou, smáli se, plakali a navzájem se utěšovali. Během jednoho dne byli sourozenci podrobeni tolika intenzivním emocím, že oba v následujícím týdnu dostali horečku, s jejíž pomocí se tak vyrovnávali se vzniklým přetlakem pocitů a zážitků. Ačkoli se dospělí neshodli skoro na ničem, v jedné věci si byli všichni naprosto jistí: jedno setkání za rok bohatě postačí.

V dětství se sourozenci rozdělili kvůli rodičům. Daniel zůstal s matkou a Max s otcem. Každý měl jiné dětství a spolu se téměř nestýkali. Proto není divu, že si nedokázali vybudovat silné bratrské pouto. Max má bipolární poruchu a kvůli tomu měl v životě problémy. Daniela proto nepřekvapí, že se bratr zotavuje na klinice. 

Zpočátku tajemná klinika vypadá jako ráj na zemi. Daniel si vychutnává vycházky, rybaření, krásnou přírodu. Nechybí dobré jídlo ani pití a je tu i zábava. Všude panuje klid a mír. Užívá si poklidnou atmosféru odlehlého místa. Jen velmi pomalu odkrývá pravou podstatu kliniky. Začíná se probouzet do zlého snu, ale jak z něho ven? Dokáže se Daniel osvobodit a přežít? 

Kniha Ďáblova svatyně je psychologický thriller. Z počátku mě vůbec nenadchla, trvalo mi dost dlouho než jsem se začetla, ale jakmile mě kniha chytla, už mě nepustila. 

Daniel je podle mě dost naivní. Svého bratra sice pár let neviděl, ale o jeho problémech ví a přesto mu uvěří bez toho aby si jeho tvrzení ověřil. Mělo by se jednat o vzdělaného mladého muže, přesto naletí na velmi slabou výmluvu. Jako hlavní postava mi nebyl vůbec sympatický. Vlastně žádná z postav mě nijak nezaujala. 


Když jsem se konečně začetla, kniha se mi celkem líbila. Bylo v ní dostatečné množství napětí, strachu a překvapujících skutečností, které mu autorka vložila do cesty. Nejlépe je popsán pocit bezmoci, kdy Daniel nevidí žádnou možnost úniku. To se autorce povedlo. 

Ne vše bylo bez chyby, ale pro mě splnila kniha to, co jsem od ní očekávala.

Za knihu k recenzi moc děkuji nakladatelství Omega a

 knihkupectví Knihy Dobrovský



Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak si žiju - narozeniny

Já nevím jek to máte vy, ale když jsou v rodině narozeniny, nezavládne poklidná a slavnostní nálada, ale spíš shon a zmatek. A přesně tak to dnes vypadá u nás. Moje milovaná a jediná dcera slaví dnes své narozeniny. Oficiálně je máš až za dva dny, ale aby mohla přijít na oslavu její nejlepší kamarádka, museli jsme termín trošku opravit. 


Co to znamená pro maminku? Vymyslet občerstvení, nakoupit - (to byl docela problém bez auta, tahala jsem tři velikánské tašky v pátek z práce a ještě jednu obří dnes ráno, prostě ze mě bude Rambo a svaly se mi nevejdou pod tričko), taky se musí uklidit a Klárka usoudila že i vyzdobit. Bohužel na výzdobu si vzpomněla až v pátek v osm hodin večer, když jsem přišla z práce, a to už jsem odmítla. Mohla si výzdobu vyrobit sama, ale to se jí už moc nechtělo. 
Ráno jsem vstávala jako první. Přestože je sobota byla jsem vzhůru už v šest. Hrůza. Musela jsem stihnout upéct dva dorty. Původně měl být dort jen jeden, ale mělo přijít pět holek a ještě aby jsme měl…

Soutěž

A mám tu slibovanou soutěž.

Díky mé spolupráci se spisovatelkou Petrou Nachtmanovou, jsem získala dvě knihy pro své čtenáře. Jedná se o knihy Hodinová manželka Eva a Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou. Obě knihy jsou s věnováním přímo od autorky.






Mohou tedy vyhrát dva mí pravidelní čtenáři. A jaké jsou podmínky pro výhru? 
1) Sledovat můj blog.  2) Napsat do komentářů svojí emailovou adresu, na kterou vás mohu kontaktovat v případě výhry. 3) Můžete mi dát odkaz na svůj blog, abych se mohla podívat a třeba inspirovat. :-) 4) Odpovědět na otázku : Dáváte přednost českým nebo zahraničním spisovatelům a proč.  5) Budu ráda, pokud napíšete svého oblíbeného českého spisovatele - pro inspiraci.  6) Napište, které knize byste dali přednost. 
Soutěž vyhodnotím 15.10.2016

Moudra z knih 2017

V roce 2015 jsem se zapojila do projektu MOUDRAZKNIH.  Projekt nás neskutečně bavil. Všude jsme ukrývali lístečky s pečlivě vybranými úryvky z knih. Někdy jsme měli štěstí a mohli jsme pozorovat lidi, kteří je najdou a jejich reakce. Proto jsem se rozhodla projekt opět rozjet. 



Pokud máte rádi knihy, možná se vám některé věty  zažerou pod kůži. Já si je zapisuji do sešitu, který mám speciálně na citáty. Občas se mi hodí, když píšu věnování do darované knihy, nebo posílám dopis a chci přidat vhodný citát. Teď jsem našla nové využití. Moudra z knih. Pokud se vám stane, že narazíte na nějaký citát, který se vám z nějakého důvodu líbí, dáte si tu práci a napíšete ho na kousek papíru. Jestli použijete počítač a text vytisknete, nebo ho napíšete ručně je už zcela na každém z vás. Hlavní je citát převést do papírové podoby a předat ho dál. Můžete ho nechat na lavičce v parku, v nákupním košíku, dát ho do náhodně vybrané schránky, vše je jen na vás. Jde o to se podělit o kousek knihy, nebo myš…