Franz Kafka- Člověk své i naší doby

Tentokrát nechci psát recenzi - pouze jakousi upoutávku na zajímavost, která se mi dostala před nedávnem do ruky.  Byla to úplná náhoda. Uviděla jsem ji v knihovně na regálu. Nejdříve mě k ní přitáhla obálka a když jsem ji otevřela, upoutalo mě grafické zpracování knihy. Opravdu se moc povedla.

Co se týče obsahu, jedná se o velmi zkrácenou verzi životopisu Franze Kafky. Jde o knihu, kterou přečtete doslova za pár hodin. Žádné dlouhé pasáže textu. Najde zde i ukázky tvorby - povídek, citace dopisů atd.  Pro toho, kdo autora nezná, jde o kratičké seznámení s ním a jeho dílem. Pro ostatní je to spíš o pocitech z krásných obrázků, které dokonale dokreslují atmosféru Kafkových povídek. 





Ne všemu v Kafkových románech a povídkách rozumíme - a přece se zdá, že se všechno je v nich určeno k tomu, abychom porozuměli. 

Knihu doporučuji každému, kdo má rád literaturu a dokáže ji vnímat nejen přes písmenka. Autorům, Radku Malému a Renatě Fučíkové, se povedlo stvořit krásnou publikaci, která bude ozdobou každé knihovny.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi