Výlet - Humprecht

Lovecký zámek Humprecht

Jsou prázdniny a my opět jezdíme na velmi zajímavá místa. Ty, co mě zaujmou a kde se mi bude líbit Vám donesu na stránkách blogu.


První je zámek Humprecht. Jde o velmi malinký zámeček, který stojí nad Sobotkou v okrese Jičín a jde vidět z celého okolí. Je jedním ze symbolů Českého ráje. Byl postaven v letech 1666 až 1668.

Jde o unikátní stavbu zasazenou do krásného prostředí. Z věže je výhled na všechny zajímavosti Českého ráje. V prvním patře je 16 metrů vysoký hodovní sál s výraznou akustikou. Tu jsme vyzkoušeli během naší prohlídky. Naše průvodkyně nám zahrála na flétnu a musím uznat, že to byla nádhera. 

V druhém patře je vyhlídkový dřevěný ochoz.  Pokud nemáte strach z výšek, rozhodně ho nevynechávejte. My jsme měli štěstí na krásné počasí. Výhled byl úžasný.

Jako knihomola mě zaujala knihovna. Ty jsou na zámku dokonce dvě - malá a velká. Knihy jsou tu většinou v němčině, latině a francouzštině, takže bych si asi moc nepočetla, ale atmosféra je tu nádherná. 
Líbila se mi černá jídelna, i dámská ložnice a nakonec jsme vyšlapali do věže.
Výstup byl trošku nepříjemný, šlapali jsme tzv. myší dírou.  To je velmi úzké a strmé schodiště, ale výhled stál za to. 






Tentokrát jsem s sebou měla i moudrazknih2017 a tak jsem je na zámku nechala. Jedno jsem nechala v knihovně a jedno na chodbě. Snad je někdo najde a udělají mu radost. 




Pokud se chystáte do Českého ráje, naplánujte si zastávku na Humprecht, rozhodně stojí za to. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi